REECE James memberi kebimbangan buat skuad England menjelang Piala Dunia ketika Chelsea menduduki tempat teratas Liga Juara-Juara Kumpulan E dengan kemenangan 2-0 ke atas AC Milan yang beraksi 10 pemain.

James kelihatan mengalami kecederaan di pertengahan separuh masa kedua, menambahkan lagi kebimbangan kecederaan buat skuad Chelsea dan England.

Penalti Jorginho dan penyudah baik Pierre-Emerick Aubameyang mengesahkan kemenangan keempat berturut-turut Chelsea dalam semua pertandingan di bawah kendalian Graham Potter.

Bekas pemain pertahanan The Blues, Fikayo Tomori, mengharungi malam untuk dilupakan di San Siro dengan kad merah minit ke-18 yang meletakkan kelab lamanya di lorong terbaik untuk mendapatkan kemenangan.

England boleh dikatakan mempunyai kelebihan paling banyak di bek kanan dalam bola sepak dunia, tetapi pilihan pengurus Gareth Southgate untuk Qatar semakin terhad dari hari ke hari.

Kyle Walker dari Manchester City hanya dinilai 50-50 untuk beraksi di Piala Dunia yang bermula pada 20 November selepas pembedahan pangkal paha.

Pemain Liverpool, Trent Alexander-Arnold mengalami masalah buku lali, dan kini James telah menambah kebimbangan itu.

Kieran Trippier dari Newcastle nampaknya satu-satunya pemain pertahanan kanan yang cergas buat pasukan kebangsaan pada masa ini, walaupun kelab dan negara mengharapkan berita baik tentang James.

Tomori mendedahkan kemarahannya yang terpendam daripada kekalahan 3-0 Milan di Stamford Bridge dalam persiapan untuk perlawanan timbal balik ini.

Jika pemain berusia 24 tahun itu menyertai pertandingan itu dengan mengetap gigi, dia meninggalkan padang San Siro sebelum waktunya dengan wap keluar dari telinganya.