KETUA jurulatih Juventus Massimiliano Allegri mengatakan dia mengharapkan Cristiano Ronaldo menunjukkan tanggungjawab yang lebih besar lagi musim ini.

Allegri kembali ke kelab buat kali kedua Mei lalu, setelah membimbing Bianconeri meraih lima Scudetto berturut-turut dan melangkah ke final Liga Juara-Juara (UCL) dua kali antara 2014 dan 2019.

Pengendali berusia 53 tahun itu akan berusaha untuk membantu Juve mendapatkan kembali gelaran Serie A setelah mereka menyerahkan mahkota mereka kepada Inter musim lalu.

Tanda tanya masih ada apakah jentera serangannya akan dipimpin atau tidak dalam kempen baru oleh Ronaldo, dengan spekulasi menghubungkannya dengan perpindahan meninggalkan Turin.

Penyerang kelahiran Portugal itu menjaringkan gol terbanyak dalam Serie A musim lalu dengan 29 gol, menjadikannya sebagai 101 untuk kelab sejak tiba dari Real Madrid pada 2018.

Ronaldo, yang kembali ke latihan pra-musim pada hari Isnin berikutan penglibatannya dalam Euro 2020, masih berbaki satu tahun dalam kontraknya di Stadium Allianz.