MANCHESTER United berdepan pertembungan peringkat kumpulan Liga Juara-Juara dengan kelab baharu Harry Kane, Bayern Munich, manakala Newcastle diberi tugas yang amat sukar apabila mereka kembali ke saingan kelab terbaik Eropah.

The Red Devils bangkit di penghujung permainan untuk menewaskan Bayern pada final 1999 untuk melengkapkan treble, tetapi juara Jerman itu muncul lebih unggul dalam pertemuan terakhir Liga Juara-Juara di antara kedua-dua pasukan itu pada suku akhir 2014.

United kendalian Erik ten Hag juga akan menentang kelab profesional pertama Rasmus Hojlund iaitu FC Copenhagen dari Denmark dan pasukan Turki, Galatasaray dalam Kumpulan A.

Newcastle berdepan tugas yang amat sukar ketika mereka bersedia untuk kembali ke pertandingan buat kali pertama sejak 2002-03.

Skuad bimbingan Eddie Howe itu menduduki tempat keempat dalam Liga Perdana Inggeris musim lalu dan mereka telah diundi bersama tiga kelab utama Eropah -- juara Liga Juara-Juara tujuh kali AC Milan, juara 1997 Borussia Dortmund dan finalis 2020 Paris St Germain dalam Kumpulan F.

Juara bertahan, Manchester City, berdepan pasukan Jerman RB Leipzig untuk musim ketiga berturut-turut dalam Liga Juara-Juara selepas ditandingi menentang bekas kelab Josko Gvardiol dalam undian peringkat kumpulan Khamis di Monaco.

City menewaskan Leipzig 7-0 pada perlawanan kedua pusingan 16 terakhir musim lalu, setelah menewaskan mereka 6-3 pada peringkat kumpulan musim sebelum terakhir.

Turut dalam kumpulan City ialah juara Serbia, Red Star Belgrade, pemenang Piala Eropah pada 1991, dan pasukan Switzerland Young Boys, dengan pasukan Pep Guardiola berusaha untuk membina kejayaan mereka di Istanbul musim lalu dengan mengekalkan kejuaraan di Wembley Jun depan.

Arsenal, kembali ke Liga Juara-Juara buat kali pertama sejak 2016-17, berdepan juara Liga Europa tujuh kali Sevilla dalam Kumpulan B.


The Gunners, yang merupakan naib juara di belakang City dalam Liga Perdana musim lalu, juga menentang pasukan Belanda PSV Eindhoven dan pasukan Perancis Lens.

Juara Scotland, Celtic diletakkan dalam Kumpulan E bersama juara Eredivisie Feyenoord, Atletico Madrid dari Sepanyol dan kelab Itali Lazio.

Pusingan pertama perlawanan kumpulan akan dimainkan pada 19 dan 20 September. - Stadium Astro