PENYEDIA perkhidmatan mudah alih, U Mobile terus menyemarakkan Tahun Baharu Cina dengan menampilkan filem pendek bertajuk ‘The Grand Love’.

Filem berdurasi hampir empat minit yang disiarkan di platform rasmi YouTube U Mobile itu adalah sebahagian daripada usaha syarikat untuk menyampaikan kesedaran bahawa sebanyak mana pun masa berlalu dan teknologi berubah, kasih sayang keluarga pasti akan menemui jalannya.

Ia mengisahkan seorang datuk, Ah Gong, yang suka merakam setiap detik yang dilakukan dalam kehidupan hariannya menggunakan telefon bimbit, lalu dikongsikan di media sosial.

Bagaimanapun, perkara itu tidak disenangi cucunya, Le Le, yang beranggapan semua itu hanya membuang masa dan menyebabkan Le Le sering diejek oleh rakan sebaya di sekolah.

Le Le juga langsung tidak pernah menonton video yang dihasilkan oleh datuknya, sehingga suatu hari dia terlihat salah satu video datuknya di telefon bimbit milik rakannya.

Dari situ, dia mula menyedari bahawa setiap video yang dihasilkan oleh datuknya adalah kata-kata nasihat dan tunjuk ajar terhadapnya dan sebagai persediaan sekiranya datuknya pergi buat selama-lamanya.

Ia juga antara cara seorang datuk menzahirkan kasih sayang terhadap cucunya mengikut peredaran zaman dan menggunakan teknologi terkini.

Saksikan filem penuh ‘The Grand Love’ di sini:



Sementara itu, syarikat telekomunikasi itu turut melancarkan kempen ‘U Mobile’s AR-spicious angpow’, iaitu angpau yang menggunakan teknologi Augmented Reality (AR).

Angpau berkenaan membolehkan anda mempelajari cara menyebut ucapan Tahun Baharu Cina dalam bahasa Mandarin, menulis ucapan dalam kaligrafi Cina serta menterjemahkan ucapan tersebut dalam bahasa Inggeris.

Melalui teknologi dan ketersambungan internet 5G, kini semua rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa, budaya atau bahasa boleh saling memberikan ucapan selamat sempena perayaan yang penuh bermakna ini apabila dikuatkuasakan oleh #5GNow daripada U Mobile.

*Artikel ini adalah kandungan berbayar.