Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor dengan hati yang terbuka menerima permohonan maaf Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar, kata pegawai khasnya Datuk Rizal Mansor.

“Alhamdulillah, Rosmah dengan terbuka hati menerima permohonan maaf Nurul Izzah. Bagi beliau, inilah yang diajar oleh Islam dan adat Melayu, supaya saling hormat menghormati antara satu sama lain,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Namun jelas Rizal, lebih elok sekiranya Nurul Izzah membuat permohonan maaf secara berdepan dengan Rosmah.

“Tidak salah untuk memohon maaf, bersalaman dan berdakapan. Sesuai dengan kelembutan nama ‘Puteri Reformasi’ yang disandangnya selama ini.

“Ia lebih manis dan bermakna daripada permohonan maaf di media,” katanya.

Pada Jumaat, Rosmah dalam satu program bersama Wanita BN di kawasan Lembah Pantai berkata Nurul Izzah yang dikenalinya sejak kecil hanya memanggil beliau dengan nama dan sering melemparkan pelbagai tuduhan ke atasnya.

Susulan luahan Rosmah itu, Nurul Izzah memohon maaf terhadap isteri perdana menteri itu dan menjelaskan beliau sentiasa cuba membahasakan Rosmah dengan panggilan Datin Seri.

Dalam pada itu, Rizal dalam kenyataan yang sama menegur pemimpin PKR yang lain yang sering memfitnah Rosmah tetapi belum memohon maaf.

“Nurul Izzah dah mohon maaf, Azmin Ali, Rafizi Ramli dan lain-lain yang kaki maki dan fitnah Rosmah siang malam bila lagi?

“Moga-moga terbuka lah hati mereka untuk berpolitik dengan lebih matang dan beretika,” katanya.