ANTARA pelbagai berita dalam negara yang disiarkan di Astro AWANI, berikut adalah yang paling menjadi tumpuan sepanjang Jumaat, 11 November 2022.

1. KDNK Malaysia terus kukuh, tumbuh 14.2 peratus suku ketiga 2022

Secara keseluruhan, ekonomi Malaysia berkembang sebanyak 9.3 peratus pada tiga suku pertama tahun ini.

2. LRT tergendala: DBKL tambah laluan bas

Sebanyak enam bas disediakan bagi tujuan tersebut bermula Jumaat.

3. PRU15: Perlis bukan lagi kubu kuat UMNO, kemelut politik untungkan Pas - Sivamurugan

Perlis sudah tidak boleh dianggap sebagai kubu kuat atau safety box UMNO selepas pergolakan dalaman susulan tindakan Barisan Nasional menggugurkan dua figura politik utama daripada bertanding.

4. PRU15: Isytihar harta selepas dilantik dalam kerajaan - Khairy

Calon BN bagi kerusi Parlimen Sungai Buloh itu berkata ia adalah selaras dengan amalan parti iaitu pengisytiharan harta akan dilaksanakan selepas kerajaan dibentuk.

5. PRU15: Tak salah saya bercita-cita tinggi mahu jadi perdana menteri - Khairy

Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar menjelaskan, tidak salah ahli politik sepertinya bercita-cita menjadi perdana menteri suatu hari nanti.

6. Jatuh dari tingkat 22, polis dedah punca kematian pelakon Syazlin Zainal

Hasil siasatan pihak polis mengesahkan kematian pelakon sambilan Syazlin Zainal, 26, adalah kerana jatuh dari tingkat 22 sebuah pangsapuri di Taman Iskandar, Johor Bahru.

7. Terbuka Australia: Tze Yong, Kisona giat buat persiapan terakhir

Pemain perseorangan lelaki Ng Tze Yong dan pemain perseorangan wanita negara S. Kisona sedang giat melakukan persiapan terakhir menjelang Terbuka Australia 2022 di Sydney bermula Selasa depan.

8. PRU15: 'Dulu pengundi elak, sekarang bahasa tubuh mereka berbeza' - Mohamad Hasan

Gerak kerja Barisan Nasional (BN) dilihat semakin diterima dalam kalangan masyarakat Cina di seluruh negara sekali gus menunjukkan petanda positif menjelang Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15), kata Timbalan Pengerusi BN Datuk Seri Mohamad Hasan.

9. PRU15: Anwar perlu minta maaf tuduh tentera dibayar RM300 undi awal - Ismail Sabri

Tuduhan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengatakan anggota tentera yang mengundi di Parlimen Bera dibayar RM300 bertujuan merendahkan imej anggota pasukan keselamatan itu, kata Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

10. PRU15: "Saya bukan 'yes man', sebab tu presiden 'marah' saya hari-hari" - Khairy

Calon Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) Barisan Nasional untuk P107 Sungai Buloh, Khairy Jamaluddin memberi jaminan kepada penduduk di kawasan itu bahawa beliau bukan seorang ‘yes man’, atau hanya menjadi ‘pak turut’ dalam UMNO.