GEORGE TOWN: Jawatankuasa Petugas Khas Imunisasi COVID-19 (CITF) Pulau Pinang memutuskan untuk melanjutkan tempoh vaksinasi secara jumpa terus atau walk-in di 10 pusat pemberian vaksin (PPV) sehingga 31 Okt ini.

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pertanian, Industri Asas Tani dan Pembangunan Luar Bandar negeri, Dr Norlela Ariffin berkata pelaksanaan walk-in untuk pemberian vaksin ini terbuka kepada semua pelajar yang belum divaksinasi, mereka yang terlepas janji temu suntikan dos kedua serta mereka yang belum mendaftar untuk mendapatkan vaksin serta belum mendapat janji temu.

"CITF negeri telah membuat keputusan untuk benarkan walk-in di 10 PPV di Pulau Pinang mulai sekarang hingga 31 Okt untuk golongan ini, manakala bagi remaja berumur 12 tahun akan bermula pada 6 Okt," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

10 PPV terbabit adalah PPV Tapak Pesta, PPV Dewan Balik Pulau, PPV SPICE, PPV Dewan Millenium, PPV Dewan Convention Perda, PPV SP Arena Seberang Jaya, PPV Tapak Expo Seberang Jaya, PPV Hotel Vangohh Cherok Tok Kun, PPV Dewan Jawi dan PPV Dewan Sg Bakap.

Dalam pada itu, beliau berkata dos penggalak atau dos ketiga akan diberikan kepada 480,000 penduduk Pulau Pinang yang terdiri daripada warga emas, petugas barisan hadapan dan pesakit komorbid.

"Tarikh dan tempat akan diberitahu kelak," tambahnya.

-- BERNAMA