KUALA TERENGGANU: Polis mengesahkan mayat yang ditemui rentung di tepi Jalan Kuala Terengganu-Kelantan di Kampung Padang Air dekat Tepoh di sini 17 April lepas, adalah seorang wanita yang dilaporkan hilang.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Mohd Marzukhi Mohd Mokhtar, berkata identiti wanita berusia 50-an itu dikenal pasti berdasarkan hasil keputusan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) yang dijalankan sebelum ini.

"Mayat mangsa kita akan diserahkan kepada keluarga untuk proses pengebumian dan difahamkan dituntut oleh keluarga di hospital pada esok," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, beliau berkata, polis masih meneruskan siasatan kes itu termasuk mengenal pasti motif pembunuhan mangsa.

BACA: Mayat dengan kesan terbakar seluruh badan ditemukan di tepi jalan

BACA: Mayat ditemui rentung di tepi jalan dipercayai wanita

Terdahulu tular hari ini seorang pengguna laman sosial Facebook membuat hantaran menyatakan identiti mayat tersebut telah disahkan milik ahli keluarganya yang dilaporkan hilang sebelum ini.

Pada pagi 17 April lepas, mayat tanpa identiti yang rentung keseluruhan badan ditemukan di tepi Jalan Kuala Terengganu-Kelantan di Kampung Padang Air dekat Tepoh oleh pekerja kebersihan.

Mangsa dikatakan telah dibunuh di tempat lain sebelum dibawa ke lokasi penemuan dan dibakar.