Seorang kanak-kanak perempuan, Nor Aini Aqilah Hairon Nizam, 3, yang mengidap penyakit jantung berlubang mendapat sumbangan RM30,000 dari Kerajaan Negeri Terengganu.

Hairon Nizam Abdul Halil, 30, berkata anaknya yang dipercayai mengidap penyakit jantung berlubang sejak berusia 1 tahun 8 bulan, akan menjalani pembedahan di sebuah hospital swasta di ibu negara Selasa ini.

Hairon dan isteri Nurul Asyikin Ramlan, 27, yang tinggal di Kampung Bukit Choras, Kota Sarang Semut berkata kos pembedahan anak mereka ditanggung sepenuhnya oleh Kerajaan negeri termasuk penginapan sepanjang rawatan berjalan.

Tukang rumah itu berkata masalah anaknya mendapat perhatian Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said ketika beliau turun padang berkempen untuk pilihan raya kecil (PRK) Sungai Limau baru-baru ini.

Kebetulan semasa PRK itu, Umno memutuskan menjadikan Sungai Limau yang merangkumi kampung tersebut, sebagai kawasan angkat.

"Saya bersyukur dan berterima kasih kepada MB dan kerajaan Terengganu yang prihatin dan memberi sumbangan membantu pembedahan anak saya," katanya kepada pemberita ketika ditemui di rumahnya di sini pada Ahad.