PASANGAN beregu negara, Chen Tang Jie-Toh Ee Wei, cemerlang menewaskan lawan pasukan senegara Tan kian Meng-Lai Pei Jing, 21-19,21-14 untuk menempah slot awal ke pusingan separuh akhir Masters Malaysia di Axiata Arena, sebentar tadi.

Aksi set pertama berlangsung dengan sengit dengan kedua-dua wakil negara berkejaran mata tetapi selepas terikat 11-11, Kian Meng-Pei Jing melakukan beberapa kesilapan kecil memberikan peluang buat pasangan pilihan pertama kejohanan itu untuk melakar kemenangan 21-19.

Momentum cemerlang itu diteruskan Tang Jie-Ee Wei dalam set kedua perlawanan apabila meninggalkan lawan dengan jurang lima mata ketika awal permainan.

Biarpun Kian Meng-Pei Jing cuba untuk mengejar tetapi sebaik mendahului 15-14, menjadi pencetus untuk Tang Jie-Ee Wei memperkemaskan corak permainan untuk menang 21-14.

Mereka bakal berdepan Goh Soon Huat-Shevan Lai ataupun lawan dari Indonesia Rehan Naufal Kusharjanto-Lisa Ayu Kusumawati yang bersaing untuk menempah slot ke separuh akhir. - Stadium Astro