Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Daerah Kuala Muda mencari waris seorang kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun yang ditemui orang ramai berhampiran sebuah pasaraya di Taman Sejati, dekat sini.

Penolong Pegawai Kebajikan Masyarakat Daerah Kuala Muda, Faezah Nadiah Md Sairy berkata, maklumat awal yang diperoleh adalah kanak-kanak itu bernama Muhammad Aimi Akmal Abdullah dan sebelum ini dikatakan tinggal bersama bapa saudara dikenali sebagai Shankar dan Guna.

"Kanak-kanak itu mendakwa pernah menetap di Alma, Bukit Mertajam, Pulau Pinang bersama saudaranya dan tidak pernah bertemu ibu dan bapa kandungnya.

"Muhammad Aimi Akmal ditemui orang awam yang berbelanja di situ sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Muda dan JKM," katanya dalam kenyataan kepada Bernama pada Isnin.

Faezah Nadiah berkata Muhammad Aimi kini ditempatkan di Rumah Kanak-kanak Taman Bakti, Pulau Pinang atas perintah jagaan sementara mengikut Seksyen 19 Akta Kanak-kanak 2001.

Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat diminta menghubungi Pejabat JKM Daerah ataupun bercakap dengan Faezah di talian 04-420 4900 atau 013-231 8524.